Background

اعدامـــی که حق اعتراض هم برایش باقی نگذاشته اند!

آیـــــــــا با اعدام اختلاس گــــران موافقید؟! 

 مه‌آفرید خسروی، بهزاد بهزادی، ایرج شجاعی و سعید کیانی ۴ متهمی هستند که حکم اعدامشان از سوی دیوان عالی کشور تأیید شد. امروز از سوی دادستانی کل کشور عنوان شد که حکم اعدام 4 متهم پرونده فساد 3 هزار میلیارد تومانی از سوی دیوان عالی کشور تأیید شده است.  قاضی ناصر سراج نیز با اعلام موضوع تأیید احکام صادر شده برای 4 متهم ردیف اول تا چهارم این پرونده گفت: این افراد امکان اعتراض به احکام را ندارند.   

صادق زیبا کلام در مقاله ای {اینجـــا} اینگونه می نویسد: «صدور حکم اعدام و اساسا تلاش در محکومیت متهمان اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، در حقیقت هدفش پاسخ دادن و ارضاء کردن افکار عمومی‌ بود که ببینند دادگاه چگونه با قاطعیت با آن مفسدین برخورد کرده.   به بیان ساده‌تر، مه‌آفرید امیرخسروی دارد قربانی می‌شود تا افکار عمومی‌ التیام پیدا کند. مهم نه حق است، نه عدالت. 

مهم آن است که دادگاه سعی دارد حتی فعالیت‌های مثبت اقتصادی او را هم مصداق ضربه زدن به اقتصاد کشور نشان دهد تا به افکار عمومی‌ پاسخ داده شود و به مردم القاء شود که اگر فسادی صورت گرفته و اگر مفسدی عملی انجام داده، ببینید ما برای دفاع از بیت‌المال و حقوق شما مردم، چگونه مفسدین را معدوم می‌کنیم.   

متاسفانه چه در جامعه خودمان و چه در هر جامعه دیگری، محاکمات و دادگاه‌هایی که برای راضی کردن افکار عمومی‌ برپا می‌شوند، به نحو حزن‌انگیزی ناعادلانه هستند، زیرا هدف دادرسی احقاق حق و کشف حقیقت نیست بلکه هدفش پاسخ دادن به افکار عمومی‌ و درست‌تر گفته باشیم ارضای افکار عمومی‌ است.»

عکس استفاده شده از مه آفرید خسروی از وبسایت راه دیگر گرفته شده است

برچسب:
Share

لطفـــــــا عقاید خود را بدون توهین به افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی بیان بفرمایید...