Background

از چـــــــــی بگــــم؟!

خواهشـــــــا به اشتراک بگذارید 
 فوت سیران یگانه ، کودک 10 ساله! 
 چرا واژه استعفا در میان دولتمردان ایران به سخره گرفته می شود؟ 
چرا کسی نیــــــست که فریاد این مردم مظلوم را بشنود؟ 
گویی آموزش و پرورش ، در قبال دانش آموزان مسؤولیتی ندارند!  
تنها یه واژه را فریاد میزنیم و بس: "استعـــــــــــــــــــــفا ، استعـــــــــــــفا"  

واقعاً چگونه می توان این موضوع را هضم کرد که دختر بچه های دانش آموز با سر و صورت های سوخته در بیمارستان های پیرانشهر ، ارومیه و تبریز بستری اند وناله شان به آسمان است و آن وقت وزیر آموزش و پرورش ، علیرغم دیدن این صحنه ها ، در پاسخ به خبرنگاران ، شوخ طبعی اش گل می کند و خنده کنان به آنها می گوید که چرا قبلاً نگفتید مواظب مدرسه باشیم که آتش نگیرد!   

وقتی اتوبوس حامل دانش آموزان "راهیان نور" ، واژگون شد و ۲۶ دختر دانش آموز بروجنی، مظلومانه کشته شدند ، اولین واکنش وزیر آموزش و پرورش سلب مسوولیت از خود بود ؛ آنجا که حمید رضا حاجی بابایی در پاسخ به سوال خبرنگاران در باره این فاجعه غم انگیز گفت: بروید از مسؤولش بپرسید!  . . . 

*فـــــــــــــوت یک دانش آموز مصدم 
یکی از دانش‌آموزان حادثه دیده در آتش‌سوزی کلاس درس دبستان روستای «شین‌آباد» از توابع پیرانشهر، عصر امروز فوت کرد.سیران یگانه، دانش‌آموز ۱۰ ساله‌ای که در سانحه آتش‌سوزی مدرسه شین‌آباد پیرانشهر دچار ۴۵ درصد سوختگی شده بود، امروز یکشنبه ۱۹ آذرماه به دلیل شدت سوختگی در بیمارستان سینا تبریز جان سپرد.  

رسول خضری، نماینده پیرانشهر با اعلام این خبر گفت: "مشکلات تنفسی، سوختگی کامل، تنفس گازهای سمی و درصد بالای جراحت از دلایل مرگ این دانش آموز بوده است."  به گزارش فارس، بر اثر حادثه آتش‌سوزی کلاس درس دبستان «انقلاب اسلامی» روستای «شین‌آباد» از توابع پیرانشهر استان آذربایجان غربی، ۲۸ دانش‌آموز دختر کلاس چهارم دبستانی مصدوم شدند که یکی از دانش‌آموزان به دلیل شدت جراحات فوت کرد. . . . 

*عذرخواهی که به طلبکاری بدل شد 
وقتی 6 دیماه سال 71، خودروی حامل دانش آموزان مدرسه دخترانه هاجر در سراشیبی خیابان ولنجک تهران دچار سانحه شد و تصادفی مرگبار را با 19 کشته و 4 زخمی رقم زد، شاید کسی هنوز منتظر استعفای وزیر وقت نبود.گریه های جانسوز مادران و پدران دخترکان دانش آموز هم انگار تاثیری بر مسئولان نداشت و البته آن موقع شاید بیشترین انتظار، عذر خواهی بود.

10 سال بعد هم وقتی دختران دانش اموز مدرسه «طه» در شهرک کاروان، در جریان قایق سواری در استخر پارک شهر تهران غرق شدند و جان باختند، شهردار وقت منطقه با تاثر مقابل دوربیتن ها قرار گرفت و گفت داغ این مصیبت به قدری آزرده اش کرده است که حاضر است همین الان استعفا بدهد.اما کم کم با تکرار حوادث و فجایع، فرهنگ پاسخگویی مسئولان و وزیران هم به شیوه ای عجیب تغییر کرد. . . . 

*حتی اگر سرم هم برود ... 
خبرنگاران، شاید هنوز واکنش وزیر راه دولت هشتم به سوانح متعدد هوایی در یک دوره کوتاه را یادشان باشد.وقتی «احمد خرم» به عنوان وزیروقت راه و ترابری با پرسش های متعدد خبرنگاران درباره امنیت مسافرت های هوایی و درخواست استعفا پس از چند حادثه پیاپی مواجه شد این طور پاسخ داد: «این همه کشته در مسافرت های جاده ای، شما گیر داده اید به سقوط چندتا هواپیما؟ بروید ان ها را پیگیری کنید».  

خرم البته یک بار دیگر هم در پاسخ به شایعه استعفایش از وزارت درباره جنجال هزینه های فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)پاسخ قابل تاملی داده بود. او 25 فروردین 83 در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفته بود:«حتی اگر سرم هم برود استعفا نمی دهم.»

.:لطفا برای آگاهی بخشی بیشتر به اشتراک بگذارید:. 
๑۩۞۩๑*رویــــــــای آزادی*๑۩۞۩๑ 


برچسب:
Share

لطفـــــــا عقاید خود را بدون توهین به افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی بیان بفرمایید...