Background

رزمایش ناوهای جنگی ۳۰ کشور به خلیج‌فارس

جنـــــــــــــــــگ و صدای وجـــــدان!...
چرا از اصل خود آنقدر دور افتاده ایم که به این راحتی اجازه داده ایم گروهی قلیل با خاک ما چنان رفتار کنند که بیگانه ای به خود جرات دهد برای ذره ذره خاک ایرا
ن ما نقشه بکشد و آن را با یک جنگ به کلی به ویرانه ای بدل سازد . یادمان باشد تا زمانیکه ما برای وطن خود دل نسوزانیم از هیچ حکومت بیگانه ای هم نمیتوان انتظار داشته باشیم که برای ما دل بسوزاند. بیاییم طوری رفتار کنیم که چند سال دیگر باز نگوییم ازماست که برماست!

لئو تولستوی می گوید: "جنگ چنان بی عدالتی است که همه آنهایی که آن را به راه می اندازند می بایست صدای وجدان را در درون خود خفه کرده باشند"
.
.
.
صدای گام های آهسته جنگ را میتوان شنید:
ناوهای جنگی ۳۰ کشور جهان راهی خلیج‌فارس شده‌اند. رزمایش دریایی هفته آینده در خلیج‌فارس تحت رهبری آمریکا انجام می‌شود. ناوهای جنگی ۳۰ کشور جهان در حال استقرار در آب‌های ساحلی بحرین در خلیج‌فارس بوده‌اند.

قرار است این ناوها تحت رهبری آمریکا در رزمایشی برای مین‌روبی شرکت کنند. این عملیات بزرگ‌ترین رزمایش دریایی خوانده می‌شود که تاکنون در منطقه خاورمیانه برگزار شده و هدف اصلی آن، مقابله با تهدید مین‌های دریایی است.

مقامات نیروی دریایی آمریکا گفته‌اند که ناوهای حاضر در این رزمایش، واکنش به مین‌های دریایی فرضی و نیز پاکسازی مسیرهای دریایی (از مین) برای برقراری روند آزاد آمدوشد دریایی را تمرین خواهند کرد.

براساس گزارش‌ها، برگزاری این رزمایش از یکشنبه هفته آینده (۲۳ سپتامبر) آغاز می‌شود و تا روز ۲۷ سپتامبر ادامه خواهد داشت.

نیروی دریایی نزدیک به ۳۰ کشور جهان از جمله آمریکا، بریتانیا، فرانسه، ژاپن، اردن و نیوزیلند از جمله حاضران در این رزمایش هستند.

گزارش شده است که هر یک از کشورهای حاضر در این رزمایش ساختار فرماندهی و تمرین‌های ویژه خود را دارد. برخی کشورها همچون بریتانیا ناو و دیگر تجهیزات لازم در این تمرین نظامی را تامین می‌کنند و گروه دیگری از کشورها، نفرات و ناظران حاضر در رزمایش را به منطقه می‌فرستند.

ایران اعلام کرده است که روند فعالیت‌های مربوط به این رزمایش را زیر نظر دارد.

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیش از این گفته بود که رزمایش‌های نظامی "هرچه به محدوده سرزمینی ما نزدیک باشد، با دقت بیشتری زیر نظر مسئولان مربوطه قرار خواهد داشت."

او اضافه کرد: "ما برای حفظ امنیت منطقه بسیار استراتژیک خلیج‌فارس به شدت حساس هستیم. هر نوع تحرکی را زیر نظر داریم و نیروهای دفاعی کشورمان نیز با انجام رزمایش‌های مختلف درصدد حفظ ثبات و امنیت این منطقه هستند."


.:لطفا ایــــــن مطلب را برای آگاهی بخشی بیشتر به اشتراک بگذارید:.
๑۩۞۩๑*رویــــــــای آزادی*๑۩۞۩๑
 

برچسب:
Share

لطفـــــــا عقاید خود را بدون توهین به افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی بیان بفرمایید...